top of page
  • תמונת הסופר/תמוניקה ידלין

סדנה להתמודדות עם חרדת בחינות

עודכן: 24 ביולי 2018



מה זה חרדת מבחנים?

זוהי תופעה המאופיינת בהגברה משמעותית ברמתהמתח ובהתרגשות מוגזמת סביב בחינות. היא פוגעת ברמת ההישגים האקדמאיים של התלמידים וכתוצאה נלוות גם באיכות החיים ובמוטיבציה להתמיד בלימודים.

 

מה הסיבות לתופעה?

הסיבות שמאחורי חרדת המבחנים שונות ומגוונות. ביניהן ניתן למצוא גורמים כמו פרפקציוניזם, ציפיות מוגזמות, טראומות למידה, פחד מכישלון, נוקשות ובעיות בדימוי העצמי, פחד מהצלחה והעדר מיומנויות למידה. לעיתים קרובות, עקב תופעה זו, התלמידים לא מבטאים את הידע ואת המיומנויות שלהם ולא ממשים את הפוטנציאל האמיתי הטמון בהם.


 

איך מזהים?

חרדת מבחנים באה לידי ביטוי במישור הפיזיולוגי עם תחושות גופניות לא נעימות כמו "פרפרים בבטן", רעד, הזעה, בחילה, כאבי-ראש, וכאבי-בטן. כמו כן אפשר לזהות את ההשפעה של התופעה גם במישור המחשבתי, הרגשי וההתנהגותי, בקשיי ריכוז, חסימות (Blocking), קושי בלהחליט להתיישב וללמוד, תחושת פחד וחוסר ביטחון, מועקה ולחץ.


 

איך משנים את המצב?

כדי לפתור את הבעיה לעומק ומהשורש יש להתייחס לאמונות, למחשבות ולרגשות המהוות את הבסיס לבעיה, ולספק כלים שמאפשרים לאדם לשלוט על עצמו על מנת להביא לידי ביטוי את היכולות, את הידע ואת המיומנויות שלו.

על מנת להביא כל תלמיד להתמודדות אופטימאלית עם התופעה בזמן קצר, פיתחנו סדנה חווייתית אשר מקנה לכל משתתף את הכלים הדרושים כדי להביא לידי ביטוי את ידיעותיו ומיומנויותיו בנושא הנבחן, מתוך איזון רגשי, מחשבתי והתנהגותי.


 

למה אנחנו?

הסדנה מתבססת על מחקר רחב ומעמיק אשר השתתפו בו תלמידים מכיתות י – י"א המתמודדים עם מבחנים באיזון רגשי המאפשר להם לבטא את הידע אשר הפנימו במהלך הלימודים. המחקר התמקד על הדרך בה הם מתכוננים ומתמודדים לפני ובזמן המבחן, נלמדו האסטרטגיות המודעות והלא-מודעות להצלחה, ותורגמו לסדנה חווייתית המותאמת גם לסטודנטים להשכלה גבוהה אשר כבר עושה את ההבדל אצל תלמידים רבים.


 

יש לי חלום!

שכל אדם יוכל להתחבר למשאבים הפנימיים שלו וידע שהוא יצליח, כי הכוח טמון בו !



איך מתחילים?

לתאום מפגש קבוצתי או אישי ולקביעת תאריכים, נא צרו קשר עם מוניקה ידלין

בדוא"ל:monica@lev-h.com

בטלפון: 053-7955766





46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page