top of page
  • תמונת הסופר/תמוניקה ידלין

כָּתְבוּ לִי

עודכן: 10 בפבר׳ 2020






מפגש מיקרי וחברי עם מוניקה הוביל לסדרת מפגשים מרתקת, מלמדת, כנה, טהורה ואמיצה שבמרחק של למעלה משנה מסיום המפגשים, אני עדיין מונעת (מלשון הנעה) מאותם ערכים וכלים שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מתפיסת החיים וההרגלים שלי.

אם אצטרך לתת כותרת לתהליך שעברתי הייתי כותבת: "ניקיון פנימי ולקיחת אחריות על גורלי". לא עוד הפניית אצבע מאשימה אל האחר, לא עוד קריסה אל תוך חוסר אונים, לא עוד סחיבת מטען רגשי שלילי על אנשים שנפגעתי מהם - אלא – לימוד כיצד להפיק מעצמי את הטוב ביותר מתוך ההצלחות שלי. שימוש בחוויות שמשתקות אותי ויצירת דפוסים חדשים. מיקוד במציאות שאותה אני רוצה ליצור וריכוז בלתת להם פרשנויות שיקדמו אותי במקום להישאר משותקת ושותקת.

ברגע שהבנתי שהמציאות שלי מצטיירת בעיניי ע"פ האמונות והערכים שאני בעצמי קובעת, התחלתי לשיים אותם עם מקרא חדש.

זה לא היה פשוט. נדרשתי לגלות שני דברים לפני הכל:

1) אמון בתהליך

2) סבלנות. הרבה סבלנות.

זכיתי בזכות התהליך לקבל מתנה יקרת-ערך, קשר מדהים, חם ומשפחתי עם אחותי אחרי שבמשך למעלה מ-40 שנה היה מלא במריבות, שיפוטיות, תחרות, מרירות, אכזבה, קינאה ועוגמת נפש. למדתי לראות את אחותי באור אחר לגמרי. למדתי להסתכל על סיטואציות מבחוץ ולחוות אותן אחרת לגמרי. לתת לתרגום האוטומטי שהיה לי פרשנות שונה ולדעת שהדיאלוג הפנימי שלי הוא רק אצלי. הבנתי שהיא עושה את הבחירה הטובה ביותר עבורה באותו רגע נתון ושחשוב לדבר, להבהיר דברים כשהיא פתוחה לשמוע ולאו דווקא כשהיא בסערת רגשות. דווקא אז אני שם בשבילה, מכילה, מגוננת ונוכחת. אני עושה זאת מרצון, מאהבה ומאכפתיות כלפיה.

התהליך איפשר לי לחיות בהשלמה ובשלום עם פרידה ממקום עבודה אהוב ולקחת משם איתי את כל חוויות ההצלחה, תוך הבנה שהסביבה עשויה לראות את המהלך אחרת ממני עם פרשנות שלילית. היה עליי לגייס את כל המשאבים על מנת להתמודד עם המהלך בדרך הטובה ביותר שאיפשרה לי להיות יותר שלמה עם עצמי מאשר אם הייתי עושה אותו לפני התהליך. במקום להלקות את עצמי כפי שהייתי עושה בעבר, הבנתי שהחיים לעיתים מציבים בפנינו אפשרויות בחירה שמאלצים אותנו לבחור בחירות אמיצות. אני חיה עם עצמי בשלום, ישנה טוב בלילה ומאמינה שיבוא יום שהבחירה הזו תוכיח את עצמה כנכונה.

אני ממליצה לכל מי שנמצא בצומת קטנה או גדולה בחייו, מי שרוצה למצוא שלום עם עצמו, להעיז להיפתח כלפי עצמו, להעיז להיפתח כלפי התהליך, כי הכלים שקיבלתי ממוניקה משמשים אותי ברגעים שאני לא מצפה להם ופשוט יפתיעו גם אתכם, על כמה החיים הרבה יותר קלים להכלה, נעימים ותראו שגם הסביבה מגיבה אליכם באופן הרבה יותר חיובי, מחבק ואוהב.

נועם (שם בדוי)












70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page