top of page
  • תמונת הסופר/תמוניקה ידלין

חרדת הבחינות שלי

עודכן: 24 ביולי 2018

אני למדנית גדולה, תמיד הייתי. אני נהנית להיות בין ספרים, מצגות, הרצאות ותרגולים. ועדיין, ההנאה הזאת תמיד הייתה עם אבל. הסיבה היא שאני סובלת מחרדת בחינות משתקת, המלווה בתופעות פיזיולוגיות קשות. למרות שלפני בחינות תמיד למדתי המון ועיבדתי את החומר בצורות שונות שהקלו על ההבנה והזכירה, ואפילו הייתי כתובת לחברי ללימודים, הייתי מגיעה לבחינה בלקאאוט הדף שחור , לא רואה כלום!!! והחומר הלך לטייל בראש אחר... חברי מקבלים ציונים גבוהים ואני מדשדשת מאחור...

באחת הבחינות חשתי כל כך רע שהבוחנת באוניברסיטה נבהלה חשבה שאני עומדת לאבד את ההכרה ורצתה להזמין אמבולנס שיפנה אותי לבית -חולים.

ככה התמודדתי עם כל בחינה ובוחן. עברתי את הבחינות וקבלתי תארים ותעודות במחיר כבד וגבוה מאוד ששילמו הנפש והגוף שלי

במסגרת לימודי לתכנות נוירו-לנגוויסטי – NLP

רכשתי כלים שסייעו לי להפיג את החרדות להתחבר ליכולות שלי - באמצעותם הצלחתי לממש את הידע ולהגיע להישגים שאני ראויה להם.

עוד דבר חשוב, ההצלחה נתנה לי רווחה אישית ואמון עצמי ושברה את הגלגל הזה שמזין את עצמו: פחדתי שלא אביא לידי ביטוי הידע שלי במבחן דאגתי מאוד באופן לא פרופורציוני ונכנסתי ללחץ ככל שהתקרב מועד הבחינה הלחץ הפך לחרדה נוראית האי שקט שבי הלך וגדל ואז למדתי יותר ויותר באופן אובססיבי ומוגזם. הגעתי לבחינה מותשת, עייפה, חסרת אנרגיה וריכוז ואז לא הלך לי בבחינה. מיותר לציין שעכשיו נכנסתי לסרט חדש בראש, לא הצלחתי, אני לא יודעת כלום... אני כישלון!!!! איך שוברים את הגלגל הזה?

כדי לפתור את הבעיה לעומק ולגלות מה שורש של החרדה יש להתייחס לאמונות, הרגלים, מחשבות ולרגשות המהווים בסיס לבעיה ולספק כלים שמאפשרים לאדם לשלוט על עצמו על מנת להביא לידי ביטוי את היכולות, הידע והמיומנויות שלו. את זה נעשה יחד באימונים אישיים או קבוצתיים. לגלות את מה שקיים באמצעות כלים מקצועיים, טכניקות להתמודדות עם תחושות מגבילות והוראות הפעלה פשוטות לשינוי פרספקטיבה המחזקות הביטחון העצמי, מחברות לשקט הפנימי ולמשאבים הקיימים בתוכנו.


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page