top of page
  • תמונת הסופר/תמוניקה ידלין

יציאת מצרים



לנשר יש את תוחלת החיים הארוכה ביותר בין כל בעלי החיים מסוגו, הוא יכול לחיות עד 70 שנה, אבל כדי להגיע לגיל זה עליו לעשות החלטה קשה:

בגיל 40 ... הטפרים שלו שהפכו ארוכים וגמישים מדי לא יכולים יותר לתפוס טרף, המקור הארוך שלו הפך מכופף מדי ולא מאפשר לו להכניס אוכל לפיו, נוצות הכנפיים הכבדות נעשות סמיכות מדי, מסתבכות בחזה שלו ומקשות על הנשר לעוף.

עכשיו יש לנשר שתי ברירות: מות או התחל תהליך שינוי ארוך ומכאיב שנמשך כ- 150 יום.

בתהליך הנשר צריך לעוף לקינו שבראש ההר, כעת הנשר צריך להכות עם המקור שלו בסלע עד שהמקור נתלש, ואז אחרי שהמקור נתלש הנשר צריך לחכות למקור חדש שיגדל, מה שמאפשר לו לתלוש את הטפרים שלו. מתי שהטפרים החדשים גדלים, הנשר מתחיל לתלוש את נוצות הכנפיים שלו , ואז, אחרי חמישה חודשים, עם מקור חדש, טפרים חדשים ונוצות חדשות, הנשר מבצע את יעף הלידה מחדש והוא יחיה עוד ...... 30 שנה נוספות .

פעמים רבות, כדי להתקיים, עלינו להתחיל בתהליך שינוי. למה השינוי נחוץ? אנחנו, לעתים, צריכים להיפתר מזיכרונות ישנים, ממנהגים וממסורות של העבר.

מכאן החשיבות של חג הפסח , הוא מזמן הזדמנויות להתבוננות ובחירה ממה להתנקות ועם מה להמשיך הלאה, רק השחרור מנטל העבר יכול לאפשר לנו למצות את ההווה ולהכין עצמנו לעתיד.

בואו נתבונן בעצמנו ונסתכל על המצבים בחיינו שבהם אנחנו עבדים ולא בני חורין.

סיפור הפסח, כביכול הינו סיפור היסטורי המתאר את יציאתם של בני ישראל ממצרים לכיוון הארץ המובטחת - ארץ ישראל וסיפור התלאות במדבר סיני, פרשת עגל הזהב, המרד של קורח, לוחות הברית, חצית ים סוף ועוד. ניתן להתבונן פסיכולוגית על סיפור יציאת מצרים ולראות שיש לו משמעות עמוקה הנוגעת לכל אחד ואחד מאיתנו בחיי היום יום - בהפנמת שינוי בחיים.

משה בחר לקחת את בני ישראל ממצרים לארץ בדרך ארוכה מאוד שלקחה ארבעים שנה, מדוע?

הם חצו את מדבר סיני.אם היה משה בוחר להגיע לארץ ישראל כמה שיותר מהר היה לוקח משה את בני ישראל דרך אלכסנדריה לאורך צפון סיני דרך הים התיכון בואכה אל-עריש ומשם במהירות לעזה ולאשקלון, דרך קצרה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר ללא סיבוכים מיותרים, למה?

בחירתו של משה בדרך הארוכה הייתה מהבנתו, כי בלתי אפשרי לקחת עם שהתרגל לחיות כעבדים במשך כארבע מאות שנה-חי, מתנהג מדבר, ומתנהל כעבד ובבת אחת להפכו לבן חורין שחי ומתנהג כעצמאי, המכיר ומבין את ערכו של החופש. משה הבין את משמעותו של תהליך, של קצב, של בשלות ושל מוכנות וששינוי אמיתי מתרחש רק ברגע שהאדם בשל ומוכן לעשת את השינוי.

אומרים,שלכל אחד יציאת המצרים הפרטית שלו,

וההליכה במדבר האישי מניבה תובנות, התנסויות והכרה במצבים בהם אנחנו עבדים להרגלים הקודמים שלנו כי הם נוחים, מוכרים, נותנים תחושה של בטחון ולא באמת מאפשרים ליצור את השינוי המיוחל שאנו חפצים בו - הבחנות ממנפות ומעצימות.

אנחנו רואים את "הארץ המובטחת" אך לא מעיזים לחצות את איזור הביטחון כדי להגיע לשינוי המיוחל, כי ליצור שינוי אמיתי אדם חייב להרשות לעצמו לוותר על הנוחות שבשימוש בהרגל הקיים.

חופש הוא היכולת של האדם לבחור בחירה חופשית בין אפשרויות מתוך אחריות ומודעות , כאשר הוא משוחרר מהתניות של הלא מודע. קחו את המשפט שבהגדה: "עבדים היינו לפרעה במצרים עתה בני חורין"

בואו נקבל החלטה עבור עצמנו שהפעם כדי לא להיות עבדים לאמונות, למחשבות, להרגלים ולהתנהגויות הקודמים שלנו, אנחנו יכולים לחצות את ים סוף וליצור את יציאת מצרים הפרטית שלנו.

בואו נתחיל לצעוד לקראת הארץ המובטחת בנתיב אי הוודאות מתוך בטחון אמיתי, בידיעה שהכח והיכולות קיימים בנו, בתחושה פנימית שהכיוון נכון, המטרה קיימת-

גם אם הדרך לשם לא סלולה , גם אם הנתיב לא מובן , גם אם השביל טומן בחובו סכנות, הפתעות ואתגרים.

בואו נהיה כמשה, ננהיג את עצמנו, נאפשר לעצמנו ליצור את יציאת המצרים הפרטית שלנו.

בואו ניצור כל אחד לעצמו חירות אמיתית הנובעת מבחירה, בטחון באי הודאות, ואמונה ביעדים ובמטרות שהצבנו לעצמנו. ממה אתם בוחרים להשתחרר היום?

צריכים עזרה?

אני כאן, מאמנת להצלחה באמצעותNLP ודמיון מודרך. ניתן ליצור איתי קשר –0537955766 או לשלוח הודעה בפרטי.

חג חירות שמח

מוניקה


61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page